Συμβουλές για νέους γονείς

Eγώ και το παιδί μου

Baby Steps | 2 ετών +

Baby Steps | 2 ετών +

Χαριτωμένa και μοναδικά είναι στο στάδιο που όλα γυρίζουν γύρω από αυτά και τις ανάγκες τους.

Mothercare

Τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά
•Ο λόγος βελτιώνεται και γίνεται κατανοητός από τους περισσότερους ενήλικες.
•Το λεξιλόγιο τους αποτελείται από 200 και περισσότερες λέξεις και οι πρώτες προτάσεις κάνουν την εμφάνιση τους.
•Η πιο συχνή ερώτηση που κάνουν είναι το γιατί, υπενθυμίζοντας την περιέργεια τους.
•Μπορούν να τρέξουν και να σταματήσουν αυτόματα (τις περισσότερες φορές) και σκαρφαλώνουν έχοντας μεγαλύτερο έλεγχο. Έχουν κατακτήσει το ανέβασμα της σκάλας με τη διαδοχική χρήση του αριστερού και του δεξιού ποδιού, κρατώντας από το χέρι έναν ενήλικα ή στηριζόμενα σε κάποια κουπαστή.
•Κλωτσούν και χοροπηδούν αλλά δεν έχουν τελειοποιήσει το πιάσιμο της μπάλας.
•Τους αρέσει η ζωγραφική και έχουν καλό έλεγχο του μολυβιού.
•Τα ενδιαφέρει η ζωγραφική και η δημιουργία σχεδίων επάνω σε χαρτί.
•Μπορούν να οδηγήσουν ένα τρίκυκλο.
•Ξεφυλλίζουν και υποδεικνύουν αντικείμενα.
•Απολαμβάνουν εν μέρει το συνεργατικό παιχνίδι
•Παίζουν παράλληλα με άλλα παιδιά και μιμούνται τις κινήσεις τους.
•Τα μικρά παιδιά μαθαίνουν μέσα από το παιχνίδι. Τα παιχνίδια με άμμο και νερό σε συνδυασμό με το φυσικό περιβάλλον είναι εξίσου σημαντικά για την ενεργητικότητα του μέσου φυσιολογικού παιδιού 2 έως 3 ετών. 

•Χρησιμοποιούν το «καλό» τους χέρι ( δεξιόχειρες ή αριστερόχειρες) για δραστηριότητες και διαφαίνεται η ικανότητα για κατασκευές. Είναι σε θέση να χτίζουν ψηλότερους και πιο σταθερούς πύργους από τουβλάκια
•Δείχνουν προτίμηση στα παιχνίδια με τη φαντασία(εμφάνιση συμβολικού παιχνιδιού).
•Το φανταστικό παιχνίδι εμπλέκεται με το πραγματικό και όλος ο εξοπλισμός χρησιμοποιείται για ένα σκοπό με φαντασία και δημιουργικότητα.
•Τα συναισθήματα βιώνονται στο έπακρο και συχνά εκφράζονται με υπερβολή.
•Το ντύσιμο και το γδύσιμο γίνεται ευκολότερο-είναι σύνηθες τα παιδιά να διαλέγουν τι θέλουν να φορέσουν!
•Το παιχνίδι τους αρχίζει να περιλαμβάνει και άλλα άτομα και γίνεται συνεργατικό.
•Μερικά παιδιά μπορεί να δημιουργήσουν και να πιστέψουν στη παρουσία φανταστικών φίλων με τους οποίους μοιράζονται τις προτιμήσεις τους.
•Υπάρχει πιθανότητα να παρουσιάζονται κτητικά και με απροθυμία να μοιραστούν.
•Η ανάκληση ιστοριών και γεγονότων είναι διασκεδαστική για τα παιδιά. Δείχνουν προτίμηση σε συγκεκριμένες κυρίως ιστορίες που τα περιλαμβάνουν. Σε αυτή τη φάση αυξάνεται η ικανότητα για συγκέντρωση.
•Με βάση κάποια κριτήρια αποκτούν ικανότητες ταξινόμησης πχ κόκκινα πράγματα , μαλακά πράγματα, σκληρά κλπ
•Αντιλαμβάνονται τις διαφορές ανάμεσα στα φύλα και αναπτύσσουν ισχυρό ηθικό κώδικα.
•Παρουσιάζουν την ικανότητα αποχωρισμού από τους οικείους τους για συγκεκριμένα χρονικά διαστήματα γνωρίζοντας ότι θα επιστρέψουν.

 

Καθημερινότητα
Η εκπαίδευση της τουαλέτας έχει μπει σε ένα ρυθμό σε αυτό το στάδιο και συνήθως είναι η χρονική περίοδος που συμπίπτει με την άφιξη ενός δεύτερου παιδιού. Αυτό μπορεί να είναι πολύ απαιτητικό για τους γονείς μιας και τα δίχρονα-τρίχρονα παιδιά δεν έχουν καμία διάθεση να μοιραστούν τους σημαντικούς ενήλικους με ένα νέο αδερφό ή μια νέα αδερφή. Ο έλεγχος σφικτήρων χρειάζεται χρόνο και επιμονή. Ωστόσο οι ρουτίνες και οι ώρες ύπνου έχουν παγιωθεί σε αυτό το στάδιο και αυτό είναι ένα στοιχείο που μπορεί να 
βοηθήσει τους γονείς να ανταπεξέρθουν στις απαιτήσεις ενός παιδιού και ενός πιθανώς νέου μωρού. Είναι πολύ σημαντικό οι γονείς να έχουν μια χαλαρή  προσέγγιση στο θέμα της εκπαίδευση της τουαλέτας. Μέχρι τα 3 τα περισσότερα παιδιά έχουν αποκτήσει έλεγχο σφικτήρων κατά τη διάρκεια της ημέρας.

 

Τι είδη χρειάζονται σε αυτό το στάδιο:
Ρουχισμός-περισσότερες προμήθειες ρούχων και επιπλέον ρούχα σε περιπτώσεις ατυχημάτων με τον έλεγχο σφικτήρων μιας και το παιδί μπορεί να πηγαίνει ήδη σχολείο. Τα ρούχα θα πρέπει να είναι εύκολα στο βάλσιμο και βγάλσιμο και να υποστηρίζουν την ανεξαρτησία στη τουαλέτα-λάστιχο στη μέση και λίγα κουμπιά.
Προϊόντα- Στράτες αν και οι ειδικοί ενθαρρύνουν τους γονείς να αφήνουν το παιδί τους να περπατά μόνο του και όχι να βασίζεται αλλού. Γιο-γιο και σκαλάκι για τη τουαλέτα. Το παιδί (αν δεν έχει ήδη γίνει) μπορεί να μετακομίσει σε μια νέα κρεβατοκάμαρα και σε
ένα νέο μεγάλο κρεβάτι.
Παιχνίδια- παιχνίδια και αντικείμενα που βρίσκονται στο σπίτι συχνά χρησιμοποιούνται από τα παιδιά για να συμπληρώσουν τη ζωηρή φαντασία τους. Μικρά παιχνίδια κοινωνικών καταστάσεων , όπως η χρήση των γκαράζ και των αυτοκινήτων ή συμβολικό παιχνίδι- μιμούνται τους γονείς όταν μιλούν στο τηλέφωνο- δείχνει την ικανότητα τους να παρατηρούν και να μιμούνται όσους είναι γύρω τους. Επίσης παιχνίδια όπως μπάλες ποδοσφαίρου, βιβλία, κηρομπογιέςζωγραφιές, πινέλα και παιχνίδια συντονισμού των κινήσεων (αλογάκια, ποδηλατάκια κλπ).